Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på Performancegear.dk. Siden ejes og drives af:

Performance Gear ApS
CVR-nr. 39547422
Bygmestervej 6
2400 København NV
Tlf. 93304646
info@Performancegear.dk

1. Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Dankort, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, JCB, forbrugsforeningskortet og Mobile Pay.

Ved betaling med VISA, VISA Electron og MasterCard, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

Beløbet trækkes, når varen afsendes. Vi tager ikke kortgebyrer.

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. kræver særskilt aftale med ViaBill.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

2. Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark, Færøerne, Grønland. Tyskland og Sverige samt det øvrige EU på forespørgelse.

Lagervarer leveres 1 til 2 dage efter din bestilling til danske adresser. Se mere under de enkelte leverings former.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Privat levering, Levering til erhverv, levering til afhentning i pakkeshop og lign. Levering tilbydes udført af fragtfirmaerne Postnord og GLS i danmark og Postnord udenfor danmark, herunder også Færøerne og Grønland.

Vi tilbyder gratis levering til PostNord pakkeboks i Danmark ved køb over 500,- kr. øvrige fragtpriser er listet her og på webshoppen:

PAKKESHOP

Ordrer under kr. 500.-
PostNord – MyPack Collect ………. 39,- kr
GLS – Pakkeshop …………………. 49,- kr

Ordrer over kr. 500.-
PostNord – MyPack Collect ………. Gratis
GLS – Pakkeshop …………….……10,- kr

PAKKER MED OMDELING

Ordrer under kr. 500.-
PostNord – MyPack HOME …..….…… 49,- kr
GLS – Private Parcel …………..….…. 69,- kr

Ordrer over kr. 500.-
PostNord – MyPack HOME ……….…. 29,- kr
GLS – Private Parcel ………………… 39,- kr

Ordrer over kr. 700.-
PostNord – MyPack HOME …………. Gratis
GLS – Private Parcel ……….………. Gratis

LEVERING TIL ERHVERV

Ordrer under kr. 500.-
PostNord – Parcel ……………. 39,- kr

GLS Bussines………………………49,- kr

Ordrer over kr. 500.-
PostNord – Parcel ……………. 10,- kr
GLS – Bussines …………….…19,- kr

Ordrer over kr. 700.-
PostNord – Parcel ……………. Gratis
GLS – Bussines ………..……. Gratis

I særlige tilfælde kan leveringstiden være længere, hvis varen ikke er på lager eller lignende, Dette vil altid fremgå tydeligt på varesiden for det enkelte produkt, dog vil leveringstiden i de fleste tilfælde ikke overstige 14 dage – skulle det ske vil vi kontakte dig hurtigst muligt.

Levering til pakkeshop kan ske til en nærliggende pakkeshop, såfremt den valgte er fuld. Det kan desværre ske i travle periode som fx i forbindelse med Black Friday og julehandel. Bemærk at dette er en handling som transportøren vælger og at vi i alle tilfælde bestiller samme levering som du har valgt.

3. Fortrydelsesret

Fortrydelsesfristen udløber 14 efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

3.1 Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Dette kan du gøre ved at oprette en retursag på Performancegear.dk/retur. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din returordre. Du kan også sende en mail til info@performancegear.dk

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

3.2 Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Performancegear.dk, Bygmestervej 6, 2400 København NV. uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Returfragt er gratis ved benyttelse af returlabel som vedsendt med din varer eller kan modtages ved henvendelse til Performancegear.  Benyttes vores returlabel ikke, betaler du selv for returneringen. Du kan desuden også aflevere din returvare(r) i vores showroom. Har du modtaget en gratis gave, og fortryder du hele købet skal du sende den gratis gave med retur. Har du taget den gratis gave i brug, eller ønsker du at beholde den, vil varens værdi som fremgår af din ordrebekræftelse. blive fratrukket tilbagebetalingen

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du kan vælge at benytte vores returlabel eller sende via vores returportal find det under performancegear.dk/retur .

3.3 Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder inden for 14 dage, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer for transaktionen som følge af tilbagebetalingen.

Varen kan afleveres eller fremsendes til vores adresse:

PerformanceGear

Bygmestervej 6

2400 København NV.

Mærket med ordrenummer på forsendelsen.

3.4 Varens stand ved returnering og emballage 

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Hvis emballagen du har modtaget varen i mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få evt. fragtomkostninger tilbage.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

3.5 Uafhentede pakker

Hvis du ikke henter din pakke i pakkeshop/pakkeboks eller på posthus indenfor 7 dage hos PostNord eller GLS, som aftalt forsendelse, anses dette ikke som en returnering, hvis du ikke har givet besked om fortrydelse. Skyldes den uafhentede pakke en fortrydelse, vil vi fratrække de reelle returomkostninger i tilbagebetalingen.

4. Ombytning og Returret i 90 dage

Udover de 14 dages fortrydelse, ud fra ovenstående betingelser, tilbyder vi returret i 90 dage. Returretten er betinget af, at varen returneres til os ubrugt, i ubrudt emballage og ubeskadiget stand. Du betaler ikke returneringen, Returretten ændrer ikke ved din lovbestemte ret til at fortryde købet, som er beskrevet ovenfor. Orden skal tilbageleveres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere dit køb. Fristen er overholdt, hvis du inden udløbet af de 90 dage foretager registrering og returnerer varen som beskrevet. Du kan desuden også aflevere din returvare(r) i vores showroom.

Det vil sige, at du kan returnere eller ombytte din ubrugte vare i 90 dage efter, at du har modtaget den. Fremgangsmetoden er den samme som beskrevet herover – nemlig, at du blot opretter en retursag her: performancegear.dk/retur. Ved returnering af vare tilbagebetales der alene beløbet svarende til værdien af varen og dermed ikke for fragt betalt ved bestilling.

5. Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Opret sagen via vores returportal og brug vores returlabel. Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Send varen forsvarligt emballeret.

Varen kan afleveres eller fremsendes til vores adresse:

PerformanceGear

Bygmestervej 6

2400 København NV.

Mærket med ordrenummer på forsendelsen.

6. Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@Performancegear.dk.Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – https://ec.europa.eu/odr  Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@performancegear.dk.

7. Andre vilkår

Gavekort

Gavekort til performancegear.dk er gyldige i 2 år. En eventuel restværdi kan indløses i indtil et år efter gavekortets udløb. Ønsker du kontant indløsning af gavekortet i gyldighedsperioden, beregner vi os et gebyr på 30 kr. til dækning af udgifterne ved indløsning.

8. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Performance Gear ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.performancegear.dk er Performance Gear ApS . 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@Performancegear.dk.

9. Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til Performancegear ApS, Bygmestervej 6, 2400 København NV. info@performancegear.dk:
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato
(*) Det ikke relevante udstreges